Historie první 3D video hry

Nejstarší videohry byly vyvinuty v pozdních 40. letech a pak během 50. let , a včetně velmi základní hry jako “ Tenis pro dva “ a “ Tic Tac Toe . “ V průběhu 60. let , “ Spacewar ! “ byl vyvinut , který byl jedním z prvních videoher , které mají být distribuovány . Technologie se rychle postupovala přes následující desetiletí jako 70s viděl vzestup Arkády a první generace videoher konzole . Toto desetiletí také viděl první instance , co by se stalo 3D video her . 1974 a původy 3D

v roce 1974, “ Maze válka “ a “ Spasim “ ( zkratka pro vesmírné simulace ) oba začali předčasné experimentování do 3D her . V “ Spasim “ jste letěl mezi vesmírnými sítí a viděl ostatní hráče létání kolem stejně . “ Maze War “ nastavit prioritu pro všechny první person stříleček , která bude následovat . V “ Maze války , “ můžete pohybovat dopředu, dozadu , doleva a doprava a střílet . Stejně jako u většiny dalších natáčení hry , jste získali body tím, že zabije nepřítele a ztratil body tím, že je zabil .
1980

80. vidělo vzestup pseudo – 3D grafika , kde by hra programátoři používají buď fyzické grafické projekce dát iluzi 3D nebo používat základní 3D herní prostředí , omezené na 2D rovině . Pseudo – 3D je také známý jako “ dva a půl rozměrný . “ První domácí počítač 3D hra byla vydána v roce 1981 s názvem “ 3D netvor Maze . “

3D Závodní hry

Během 80. let , závodní hry začal použít zobrazení koncové kamery zadní umístěný . Zatímco ostatní 3D technologie se rychle dopředu, v závodních hrách tento systém přežil dlouho po pozdní -90s přepnout do skutečné 3D jako přednostní zobrazení pro žánr . První příklad tohoto byl Namco “ Pole Position . “
1990 a první osoba, střelci

první osoba, střelci byli neustále rekonstruovat možnosti 3D technologie . “ Wolfenstein 3D “ Byl jedním z prvních videoher se vyznačují mapování textur , kde jsou grafické textury omotal kolem 3D objektů . V polovině 90. let , 3dfx Interactive představila levné 3D akcelerátor grafické karty . Hry jako “ Quake „, a následné hry pomocí “ Quake “ motoru , jako první využít tohoto nového snadno přístupné technologie .
Pátá generace herních konzolí

Ke konci 90. let ,pátá generace označen zlom směrem k real- 3D her . S příchodem her , jako jsou “ Super Mario 64 “ a “ Sonic Adventure „, všechny videohry se chystají k 3D trhu , že pouze první osoba, střelci a řidičské hry se pokusil předtím. Tato změna se setkala s technologickým pokrokem a zejména přepínání z kazety na disk na trhu domácí konzole . To umožnilo mnohem větší , kompletně 3D světy , které stále ještě existují deset let později .

Napsat komentář