Tipy & Techniky pro získání kreativní s vyvážením bílé ve fotografii

Vyvážení bílé je v podstatě způsob, jakýmfotoaparát interpretuje teplo světelného současnosti ve scéně . Různé světelné zdroje , jako jsou slunce na zatažený den nebo umělé osvětlení interiéru, dodávají jinou kvalitu na stejné scéně . Často , tyto rozdíly mohou být příliš jemné pro oči osoba je vyzvednout , ale čidlo kamera je velmi citlivé na tyto nuance . Proto měnit vyvážení bílé barvy lze provést velmi výrazné změny na fotografiích . Fotograf může nastavit vyvážení bílé tak, aby zajistilafotografie odráží přirozené světlo scény , nebo ona může přidat kreativní , nepřirozené kvalitu změnou vyvážení bílé mimo normální ranges.Altering nastavení vyvážení bílé

Většina fotoaparátů má několik přednastavených možností pro uživatele nastavit své vlastní vyvážení bílé , které jsou vhodné pro určité podmínky . Ty obvykle zahrnují možnosti pro odstínu , zářivkové světlo , plné slunce , oblačno dny a vnitřní osvětlení , obvykle nazvaný “ wolfram „. Nastavení blesku je také užitečné pro snížení světlé, tvrdé světlo blesku . Jako každý z těchto nastavení říká fotoaparát rozpoznat světlo jako červenější , modřejší nebo více oranžové než je tomu ve skutečnosti ,chytrý fotograf může rozhodnout pro vhodné nastavení pro zlepšení své fotografie . Tato nastavení se obvykle poskytují obraz přirozenější vzhled , než automatické nastavení , ale mohou být používány tvořivě ke zvýšení teplo nebo chlad fotografií .
Color Calibration

Profesionální fotografové může chtít nastavit vlastní vyvážení bílé na focení pod převládajícím světle . Typicky ,fotograf zvolí manuální nastavení vyvážení bílé na fotoaparátu a kalibruje se zaměřením na bílý list papíru , nebo jiný plochý , monochromatický objektu jako spodní částí víka jar , a vyfotit . Kalibrační objekt musí být zcela jedna barva v případě, že kamera náhodně navazuje na skvrnami jiné barvy . I když často je to , aby co nejvíce přirozený vzhled ,fotograf může také vyladit uznání barevné kamery kalibrací fotoaparát k ploché , jednobarevné objektu, který není bílý . To má za následek fotografií s nepřirozenými barviva . Další možností je kalibrace vyvážení bílé barvy na objekt ve scéně , která jezvláštní odstín bílé , jako květina , což má za následek jemnější barevné změny , a umožňujekvětina vyskočí jako nejsvětlejší objekt v obrázku .

zahřívání

Vzhledem k tomu, některé scény mají přirozeně studené světlo , jako například zasněžené krajiny, oteplování vzhled obrazu, se může zdát kontraproduktivní , alenastavení na teplejší konec z rozsahu , jako je fluorescenční můžete dát studené sněhu a jeho okolívíce nepřirozeně dobře osvětlené kvalitní . Teplé scény , jako je například východ slunce , které obsahují velké množství červené a pomeranče , může být zvýšena na výrobu fotografii, která praskne v teplých tónech . Vhodné nastavení přidat další pomeranče a červené na fotografii , na rozdíl od zářivky , jsoublesk , zataženo a nastavení odstínu . Tváře , například ve stínu často vypadají, že má modrý nádech na automatické nastavení , zatímco na nastavení odstínu , tváře znovu své přirozené teplo a zbarvení .
Chlazení

Nastavení, která vychladnout scénu a zavést modré světlo na fotografii jsou ty, které jsou určeny pro použití v podmínkách teplým světlem , jako je slunné nebo wolframu nastavení . Skvělé rampouchy se mohou objevit ještě chladno v modřejší než normální obraz. Vychladlé západy slunce Zdá se, že mají modřejší tón než běžně vyskytuje v přírodě . Detailní portrét obličeje může mít náladovější atmosféru, v případě, že přírodní teplo z kůže a očí se svlékl do modré , dramatické odstíny .

Napsat komentář