Pravidla Šachy hra pro děti

Šachy jsouhra nádherné logiky a strategie . Chess vás nutí přemýšlet cesta vpřed a zvážit každý krok . Každý hráč bude mít velký prospěch z hraní učení víc než jen hra , ale učení kritická analýza dovedností spolu s trpělivostí . Děti se bavit šachy hodiny a ve většině případů , že si ani neuvědomuje , jak moc se učí . Šachová pravidla jsoustejná pro děti i dospělé . Chess Board
písmeno A je na levé straně apísmeno h je na pravé straně

šachovnice je přiřazena písmena a čísla na každém náměstí . Písmena jsou Prvních osm písmen abecedy . Oni jsou ve vodorovné linii ABCDEFGH a čísla jdou 1 až 8, ve svislé linii . Každý čtverec má odpovídající písmeno a číslo . Z tohoto důvodu ; První roh náměstí vlevo je a1 , aroh na pravé straně je h1 .
Pohyb figurek dovolená Kusy jsou nastaveny v tomto pořadí zleva doprava : věž, rytíř , biskup , královna , král , biskup , rytíř , věž ; Druhý řádek je všechny pěšáky .

Bílé kusy vždy pohybovat jako první . Případně se střídají s barvami

zastavárny přesunout jeden nebo dva prostory rovně , pokud jsou ještě umístěny na jejich původní nastavení skvrny – . E2 E4 , například . Jinak , jen se posune o jeden čtverec dopředu , jako například z d2 na d3 . Pěšáci zachycení diagonálně , zatímco všechny ostatní kousky zachytit stejným způsobem, jako se pohybují . Pěšec se nachází na náměstí f2 hrozí E3 a G3 , ale nemůže pohybovat tam, pokud to nebyloobsazené místo . Jakmile pěšáci dosáhne poslední řady , což je řádek 8 pro bílé kousky a řady 1 pro černého kusů , mohou se stát nějaký kus byste chtěli .

Rooks přestěhovat se do kterékoli pole v otevřeném přímém řádku nebo sloupci . Věž na náměstí h1 může táhnout na kterékoli pole v tomto sloupci , pokud nejsou žádné další kusy v tomto sloupci . Také v případě řady 1 je bez kousků ,věž se může pohybovat kdekoli v daném řádku .

Knights jsou pouze kusy, které může skákat přes jiné kousky . Pohybuje rytířské podobajíL.rytíř ve své původní pozici na B1 se může pohybovat do A3 , C3 nebo d2 , například .

Biskupové pohybovat diagonálně pouze . Biskup se nachází na náměstí c1 skončí na černých čtverců pro zbytek hry , abiskup se nachází na f1 bude vždy skončí na bílých čtverců .

Queens může pohybovat a zachytit stejným způsobem jako biskup nebohavran . Kings pohybovat pouze o jedno pole v libovolném směru . Pokud máte krále na náměstí G2 , může táhnout na kterékoli pole , které je v rámci jedné náměstí g2 . Kings může zachytit pouze nechráněné kus ; pokudkrál zajat chráněné dílo , bylo by tonezákonné tah , protožekrál by dal sám sebe pod kontrolou .
Dotykový Přesunout

kus se dotknete , když se pohybujete. Pokud se dotknete šachovou figurku a pak si uvědomil, že to neníkrok byste chtěli , aby se, budete ještě muset přesunout ten kus . Nicméně , pokud jste se pustit do kusu ještě si můžete vybrat jiný místo pro něj . Pokud nechcete pustit kusu , pak nemůžete změnit jeho umístění .

Hry v Finale

Pat je dosaženo, kdyžkrál není v šachu ( pod hrozbou , což znamená, že v případě, že král se nepohybuje , že bude zachycen během příštího soupeřova tahu) a nejsou k dispozici žádné další právní kroky k dispozici . Musíte odebrat krále z kontroly buď pohybem krále nebo uvedení další kus blokovat kontrolu . Checkmate je dosaženo, kdyžkrál je v šachu a nemá žádné další kroky doleva , aby se ochránil . Remíza jekonečný výsledek , kdy obě strany mají nejen jejich králové vlevo ; pat je dosaženo , nebo když oba hráči dohodli na remíze .

Napsat komentář