Historie videoher 32 Bit Era

tzv. páté generace herních konzolí a domácích počítačů , přezdívaná tak v souladu s generační schéma pojmenování tisku hry je , je také připomínán jako 32 – bitové éry . Tato generace je pravděpodobně jedním znejvíce rozhodující v historii her . Nicméně, to byl také jeden z nejkratších žijících generací konzolí a počítačů . Název pochází z desek a datových sběrnic konzol a počítačů , které jsou určeny ke zpracování 32 bitů informací najednou – údajně dvojitý jejich 16 – bitové předchůdců . Časový rámec

páté generace měl následovat jeden z nejvíce konkurenčních období v hraní -16 -bitové éry , který viděl tvrdé konkurenci mezi Sega a Nintendo v konzole a Commodore a Atari v domácích počítačích . Tato generace vybledlé roce 1993 , a to ve stejném roce32 -bit éra začala s vydáním 3DO . Skončilo to docela náhle v roce 1996, kdyNintendo 64 přišel .
Notability

páté generace konzolí a počítačů je pozoruhodný z mnoha důležitých důvodů . Za prvé , je to označil zavedení CD-ROM pro skladování , nahrazují tradiční kazet . Navíc , tato generace svědkem zásadní posun v průmyslu – Nintendo chyběl od ní , a nebude znovu své dominantní postavení na trhu , dokud nebude pozdě 2000s s Wii . Naopak , Sony debutoval jako herní společnosti na velký úspěch s Playstation . Moderní 3D her se rychle vyvinul v průběhu páté generace , je do značné míry nemožné, aby se se staršími technologiemi .

To byl taképoslední non – PC generace domácích počítačů určených především kolem her a působí jako konzole pro všechny záměry a účely, . Ty byly brzy nahrazeny generické PC . Tam byl také spor v této generaci – některé stroje na trhu nebyly čisté 32 -bit , a měl hodně na 16 – bitové éry stále v nich
3DO <. br >

joint venture mezi Panasonic , Sanyo a LG , pak známý jako Goldstar , na 3DO bylaprvní konzole vůbec s vestavěným -in , out -of – the-box CD přehrávačem . Hry přijel na CD , astroj mohl také přehrávat hudbu a video disky . Grafika byla velmi dobrá pro ty dny , s plnou obrazovku VGA možné . Měl 2MB RAM , což bylo takéhodně . Nicméně , vývojáři softwaru nepodporoval 3DO , protože jeho eklektický dědictví a možná až příliš různorodé make-up . Bez významného herní knihovny , to první představení pro 32 – bitové éry brzy ustoupil od trhu .
Sony Playstation

Pravděpodobnětypické moderní konzole , Sony je první vstup do hry bylvýsledkem neúspěšného projektu byly pracuje na s Nintendo . . Její sešrotování vedlo kposledně uvedená společnost neúčastní páté generace , místo toho čeká na uvolnění Nintendo 64

Sony hit paydirt s Playstation , která od roku debutoval v roce 1994 se prodalo více než 100 milionů kusů -první konzole někdy dosažení tohoto milníku . Playstation měl také vestavěný CD přehrávač a 32 – bitové zpracování , a viděl vypuštění několika velkých sérií , včetně Resident Evil , Gran Turismo , Twisted Metal a Syphon Filter . Playstation byl také pozoruhodný pro to mnohem lépe v USA a Evropě než v jeho rodném Japonsku .
Sega Saturn

Sega Saturn byla jediná vážná konkurence Sony tváří v páté generaci ,éra zodpovědný za výrobu herní pilíř jejich katalogu . Sega začala rozvíjet Saturn v roku 1990 v návaznosti na jejich úspěšnou 16 – bitové konzole , Genesis /Megadrive . Saturn přišel v roce 1994 s specifikace podobnými těm na Playstation – 2 MB RAM , VGA rozlišení , CD-ROM a kolem 30MHz z 32 – bitového zpracování výkonu . Konzola nebylvelký úspěch pro Sega , pobízet společnosti urychlit a uvolněte Dreamcast v roce 1999 . To mělo několik slušné prodeje her , jako je Virtua Fighter a Virtua Cop série , a samozřejmě Sonic hry .

Další konzole

jakAtari Jaguar aNintendo 64 , propuštěn 1993 a 1996 , příslušně , prohlašoval, že 64 -bit , ale mnozí je považují za součást pátého generace nicméně . Atari Jaguar bylanaposledy konzolespolečnosti někdy dělal , a to neudělal dobře přesto, že je graficky lepší než jeho vrstevníci . Nintendo 64 byl postaven kolem 64 – bitovým procesorem a měl dvojnásobnou RAM tří 32 – bitových počítačů . To není všeobecně považovánkonzole páté generace , s mnoha , pokud jde o to , jak je samostatný . N64 byl poněkud úspěch s téměř 35 milionů prodaných kusů a několik úspěšných titulů , včetně Super Mario 64 a James Bond Goldeneye . Byl toposlední konzole používat kazety jako sklad . Několik dalších konzolí se objevily v průběhu těchto let , ale z téměř žádný rozdíl – mezi ně patří Amiga CD32 a Neo Geo CD
Počítače avýznam bitů

kolem . tentokrát ,věk věnované formátu , vzájemně nekompatibilní domácí počítače se chýlí ke konci . Všechny z nich byly odvozeny od strojů, které se točí kolem hry , ale stále schopný v jiných oblastech – produktivity , zpracování textu , grafiky a hudby . Modely poznámky zahrnují Commodore Amiga 1200/3000/4000 a Atari ST Falcon . Žádný z nich se podařilo , a v roce 1993 dával cestu k PC jako jediný standard s domácí výpočetní technikou . Hraní na počítačích se obrátil směrem k Windows PC začíná s vydáním systému Windows 95 .

Páté generace skončila , také přestalzvyk zvýraznění bit se počítá . Marketing už udělal velký problém o tom, kolik bitůkonzole měl -poslední k tomu , aby byloNintendo 64 , s několika hráči vždy s ohledem na následné konzole jako 128 nebo 256 bitů

Napsat komentář