Pravidla pro hraní hry backgammon

Backgammon jehra pro dva hráče , která kombinuje strategii a štěstí . Skládá se z hrací plochy představovat 12 protáhlé tvary trojúhelník , dvě kostky a hrát kousky (nebo dáma ), dvou jasně kontrastních barvách . Cílem je dostat všechny své kousky mimo tabuli před svého soupeře nemá . Nastavení

24 protáhlé trojúhelníky ( 12 na každé straně desky ) jsou známy jako body . I když jsou fyzicky rozdělena na dvě strany desky by měly být chápány jako jeden dlouhý, horizontální U tvaru . Budete přesunout své figurky po U v jednom směru , a váš soupeř bude pohybovat svá díla po U v opačném směru . Jakmile všechny vaše kousky jsou ve finálové skupině šesti bodů , budete pracovat na jejich odstranění z hrací plochy .

Každý hráč začíná na přesný opak prostorách svého soupeře a kopíruje tvar U kolem tabule , kde končí začal jeho soupeř .

Hráči umístí dva kusy na první trojúhelník jejich oponenta “ domácí tabuli , “ pak pět kusů na 12. místě , tři kusy na 17. a dalších pět na 19. .

hry začínající

Oba hráči hoďte kostkou a ten s nejvyšším roli bude hrát první . Ten se pohybuje Jeho díla celkový počet míst zobrazených na dvou válcovaných kostky . Pokud se hráči vrátit stejný počet , aby se otáčely , dokud jeden má vyšší hodnocení nežostatní .
Přehrávání

Hráči házejí kostkou jak v průběhu jejich otáček . Celkem role jecelkový počet místhráč může přesunout své figurky kolem tabule ve tvaru písmene U , k jeho oponenta výchozí bod a mimo tabuli .

Hráč může přesunout jeden nebo dva kusy na každém pohybu – to se může pohybovat z jednoho kusu celkem role , nebo dva kusyčíslo , které se objeví na každé matrice . Například , pokud se hodí tři a šest , se může pohybovat z jednoho kusu devět míst nebo jeden kus tři mezery a další kousek šest míst . Pokud se pohybuje z jednoho kusu celkový počet na kostky ,krok není povolena, pokud je prostorhráč by první “ zastávkou “ na ( v tomto příkladu , tři nebo šest míst z výchozí polohy kusové ) je obsazen dvěma nebo více jeho kusy oponenta
čtyřhry

Pokudhráč hodí čtyřhře ( tři /tři , například ) , může zdvojnásobitcelkový a přesunout své kousky, které částka . ; Nicméně , jeho pohyby se musí shodovat čísla se kutálela . Například , pokud se hodí tři /tři , se může pohybovat čtyři kusy každé tři prostory , dva kusy každých šest prostory , jeden kus 12 míst , nebo jeden kus devět prostory a další tři prostory . Ale opět , pokud je počáteční zastavení bod je obsazen dvěma nebo více kusů vašeho soupeřových ( v tomto případě , pokud chcete přesunout kus šest prostory celkový, ale místo tři body od místa, kde se začínáte blokovány ) ,pohyb není dovoleno .
Body

Pokud má hráč jeden nebo více kamenů na trojúhelníku , jeho soupeř nemůže přistát kousek tam . Jeho soupeř může předat při pohybu své muže , ale nemůže zastavit na něj .
One Piece

Pokudhráč má pouze jeden kus na trojúhelníku a jeho soupeř země jeden z jeho kousků tam , musí se přesunout svůj jediný kus z hrací plochy a na baru, který odděluje desku na dvě poloviny . On musí přivést ji zpět v jeho další role . Pokud to nelze , protože mezery jeho dílo by přistát na obsazena jeho soupeře, ztrácí svůj tah .

Přivést ji zpět , musí se vrátit na číslo, které mu umožňuje přistát na prázdné místo . Například , pokud se hodí čtyři /pět , a jeho soupeř má kus na čtvrté místo , ale nepátý , může pohnout kus do pátého prostoru . Za tímto účelem , body v soupeřově domácím desky jsou číslovány od jedné do šesti , s jedním z nich je místo, kde jste měli dva kusy nastavit , když jste poprvé začal hrát .
Ukončení hra

Hráči musí dostat všechny své kousky do posledního kvadrantu desky , než mohou dát do pohybu je pryč . Jakmile se tak stane, mohou se pohybovat kusy z rady podle svých hodů kostkou .

Šest bodů ve vašem domovském rady odpovídají šesti čísel na matrici . Při pohledu na své domovské palubě, jeden jebod nejblíže konci U. Pokud hodítedva ačtyři , například , můžete odstranit jeden kus ze dvou bodů a jednoho ze čtyř bodu , na můžete odstranit z jednoho kusu z šesti bodu. Pokud hodíte čtyřhře , můžete odstranit čtyři kusy z tohoto čísla .

Rohlíky nemusí být přesné . Jinými slovy , jestližekus je pět míst od ukončení desku ahráč hodí šestku a nejsou tam žádné kusy na šestém místě ,kousek na pětibodové mohou být odstraněny . Pokud však hodíte dva a tři , a máte kousky na každém místě kromě dvou a tří , můžete odstranit cokoli .

Hráč, který odstraní všechny své kousky z desky První z nich je vítěz .

Napsat komentář